«Προάσπιση της κίνησης των πεζών χωρίς εξοστρακισμό του αυτοκινήτου» η νέα στρατηγική για το ΣΒΑΚ Κοζάνης
Στην τελική φάση περνά πλέον η εκπόνηση του Σχεδίου Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας του Δήμου Κοζάνης. Μετά την ολοκλήρωση του ερευνητικού προγράμματος του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου με τίτλο «Ερευνητική συνδρομή στο Δήμο Kοζάνης για τη χάραξη δράσεων στροφής από τον κορεσμό προς τη Βιώσιμη Κινητικότητα – Πλαίσιο στρατηγικής για την ευαισθητοποίηση και κινητοποίηση της τοπικής κοινωνίας απέναντι σε προβλήματα περιβάλλοντος και μετακινήσεων» στις 30/8/2019 υπογράφηκε η σύμβαση με την εταιρεία Lever AE, που θα εκπονήσει την τελική μελέτη και την Τετάρτη το απόγευμα έγινε η πρώτη συνάντηση εργασίας υπό την Προεδρία του Αντιδημάρχου Τεχνικών Έργων Βαγγέλη Σημανδράκου.Στόχος της πρώτης συνάντησης ήταν η παρουσίαση των προβλημάτων της Κοζάνης από τους φορείς ενώ θα ακολουθήσουν άλλες 3 διαβουλεύσεις, όπου θα συζητηθούν τα σενάρια κινητικότητας, και οι προτάσεις μέχρι το τελικό σχέδιο.«Επιθυμία της Δημοτικής Αρχής είναι να μην εξοστρακίσουμε κανένα μεταφορικό μέσο από το κέντρο αλλά να προασπίσουμε την κίνηση των πεζών, να αποτρέψουμε την κυκλοφορία από το κέντρο άλλο όχι να την εξοστρακίσουμε. Παράλληλα να στηριχθούμε στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς» ανέφερε ο κ. Σημανδράκος.Ο Αντιδήμαρχος Τεχνικών Υπηρεσιών πρόσθεσε επίσης πως το «ΣΒΑΚ ουσιαστικά ξεκίνησε στις 30/8/2019. Ότι έγινε πριν ήταν μια εμπειρογνωμοσύνη από το ΕΜΠ. Τώρα ξεκινά το ΣΒΑΚ και αυτό θα πρέπει να το ξεκαθαρίσουμε για να μην έχουμε παρερμηνείες… Οι πληροφορίες που έχουμε είναι χρήσιμες αλλά η μελετητική εταιρεία θα δει τι θα χρησιμοποίησει».Έντονη ήταν η αντίδραση του πρώην Δημάρχου Λευτέρη Ιωαννίδη ο οποίος ανέφερε πως «δεν έχω καταλάβει αν η νέα δημοτική αρχή έχει σαφώς καταλάβει τι θέλει. Για μας το ΣΒΑΚ ήταν στρατηγική επιλογή. Είχαμε επιλεξει μια από τις κορυφαίες επιστημονικές ομάδες για τέτοια ζητήματα, αυτή του ΕΜΠ, που έχει σχεδιάσει πολλά Ελληνικά ΣΒΑΚ με μεγάλη επιτυχία. Είναι ατυχής η απαξίωση της δουλειάς που έγινε. Είναι δικαίωμα της σημερινής δημοτικής αρχής να έχει τη δική της στρατηγική αλλά θα πρέπει οι προτεραιότητες να είναι σαφείς… Κυρίως όμως να είναι ΣΒΑΚ και όχι μια ακόμη μελέτη».Να θυμίσουμε ότι θεμελιώδης στόχος του ΣΒΑΚ είναι η διαμόρφωση ενός συστήματος που από τη μία θέτει στο επίκεντρο την εξυπηρέτηση των ήπιων μορφών μετακίνησης και των μέσων μαζικής μεταφοράς και από την άλλη περιορίζει την αλόγιστη χρήση του ιδιωτικού αυτοκινήτου. Με τον τρόπο αυτό επιδιώκεται ένα αστικό περιβάλλον απαλλαγμένο από οχλήσεις και ρύπους που προέρχονται από τις μεταφορές και φιλικότερο προς τον άνθρωπό, γεγονός που βελτιώνει σημαντικά την παρεχόμενη ποιότητα ζωής.Στην πορεία εκπόνησης του ΣΒΑΚ, ο Δήμος Κοζάνης, θα επιδιώξει την ενεργή συμμετοχή της τοπικής κοινωνίας, τόσο μέσω των θεματικών διαβουλεύσεων μετη μορφή εργαστηρίων που θα διοργανωθούν όσο και των διαδικτυακών ερευνών που θα πραγματοποιηθούν, ώστε το περιεχόμενο του ΣΒΑΚ να αποτελέσει προϊόν συμμετοχικών διαδικασιών που λαμβάνουν υπόψη το σφυγμό της τοπικής κοινωνίας.