Η ΠΚΣ για την ανακοίνωση του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας για τα διαδικτυακά μαθήματα
Με μεγάλη μας «έκπληξη» διαπιστώσαμε τους πανηγυρισμούς του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας για την «ανταπόκρισή του στις ανάγκες που επιτάσσουν οι έκτακτες συνθήκες παγκοσμίως». Στην ίδια ανακοίνωση διαβάζουμε για τα «γρήγορα αντανακλαστικά» του Ιδρύματος, καθώς και για το γεγονός ότι «καλύπτεται το 99,7% των μαθημάτων του Πανεπιστημίου».
Αναρωτιόμαστε, όμως, μπορεί να μας απαντήσει η Διοίκηση του Πανεπιστήμιου τι ποσοστό των προπτυχιακών φοιτητών έχουν τελικά πλήρη πρόσβαση στην πλατφόρμα; Διότι γνωρίζουμε από πρώτο χέρι ότι δεν έχει παρθεί κανένα μέτρο για την στήριξη όλων εκείνων των φοιτητών του Πανεπιστημίου και του ΤΕΙ που δεν έχουν πρόσβαση σε όλο τον απαραίτητο εξοπλισμό (σταθερή γραμμή internet, υπολογιστή κλπ).
Αναρωτιόμαστε, τι θα γίνει με εκείνα τα εργαστήρια που απαιτούν πρακτική εφαρμογή επιτόπου, ειδικά στα Τμήματα της ΣΤΕΦ; Όσο και να το θέλουμε τα online εργαλεία ή τα προγράμματα σε έναν υπολογιστή, δεν μπορούν να υποκαταστήσουν την πραγματική πρακτική εξάσκηση, π.χ. σε ένα μηχανουργείο.
Αναρωτιόμαστε, τόσο το Πανεπιστήμιο, όσο κυρίως το Υπουργείο, τι μέτρα προτίθενται να πάρουν:
α) για την απαραίτητη προσαρμογή στην φυσιολογική λειτουργία για να μην χαθούν άλλες ώρες, εργαστήρια κτλ; Προτίθεται επιτέλους η Διοίκηση να διεκδικήσει γενναία αύξηση της κρατικής χρηματοδότησης για να μην περιέλθουν μια σειρά Τμήματα στην οριακή κατάσταση που βρίσκονταν πριν την αναστολή λειτουργίας; Πολύ φοβόμαστε για το τι θα αντιμετωπίσουμε μετά από την πανδημία, άμα τώρα δεν δοθεί αύξηση της κρατικής χρηματοδότησης.
β) για να γίνουν οι απαραίτητες επαναλήψεις και υποστηρικτικά τμήματα αναπλήρωσης, μόλις δοθεί η δυνατότητα, για να καλυφθούν οι συμφοιτητές μας που δεν είχαν την πρακτική δυνατότητα και την οικονομική ευχέρεια να μπορούν να συμμετέχουν στην τηλε-εκπαίδευση; Θα απαιτήσει, επιτέλους, η Διοίκηση την άμεση πρόσληψη του απαραίτητου διδακτικού και τεχνικού προσωπικού, ώστε να ανταπεξέλθουν τα Τμήματα στις αναγκαίες απαιτήσεις για να πραγματοποιηθούν τα τμήματα ενισχυτικής διδασκαλίας κτλ;
γ) για να καλυφθούν όλες οι απαραίτητες ώρες διδασκαλίας, οι οποίες έχουν κοπεί στις μισές στην περίοδο της τηλε-εκπαίδευσης; Ή ακόμη και την απαραίτητη προσαρμογή της διδακτέας ύλης στην οποία θα εξεταστούν οι φοιτητές;
Περιμένουμε άμεσα τις απαντήσεις του Πανεπιστημίου για όλα αυτά τα προβλήματα που αντιμετωπίζουμε καθημερινά.
Υ.Γ. Είναι άραγε ενήμερη η Διοίκηση του Πανεπιστημίου, που πανηγυρίζει για «το πώς ανταπεξήλθε στην τηλε-εκπαίδευση», ότι, σχεδόν 3 μήνες μετά την έναρξη του εξαμήνου, δεν έχει παρθεί κανένα απολύτως μέτρο για να προμηθευτούν οι φοιτητές εγκαίρως όλα τα απαραίτητα επιστημονικά συγγράμματα;
Εκλεγμένοι με τα ψηφοδέλτια της
Πανσπουδαστικής Κίνησης Συνεργασίας στα Τμήματα του ΠΔΜ