Διαφαινόμενη πτώση των βάσεων – Αλλαγές στο Μηχανογραφικό
Ο Πρόεδρος Φροντιστών Δυτικής Μακεδονίας και Ειδ.Γραμματέας τής ΟΕΦΕ, Ηλίας Μιχαηλίδης λύνει κάθε απορία σε γονείς και μαθητές.
Πρόκειται για μια ιδιαίτερη χρονιά. Η στατιστική κατανομή των βαθμολογιών δείχνει είτε πολύ καλές είτε πολύ χαμηλές βαθμολογίες. Λείπουνε οι μεσαίες επιδόσεις και έχουμε συγκέντρωση βαθμολογιών στα άκρα.
Η καραντίνα φαίνεται να επηρέασε αρνητικά τους «μέτριους» μαθητές που έχρηζαν μεγαλύτερης καθοδήγησης. Ειδικά στο χρονικό σημείο της διακοπής της δια ζώσης διδασκαλίας, αρχές της άνοιξης, η απώλεια επαφής με τους καθηγητές τους δεν τους επέτρεψε να δουλέψουν μεθοδικά. Η μείωση της ύλης ίσως οδήγησε σε περαιτέρω «χαλάρωση» του ρυθμού μελέτης.
Οι καλοί μαθητές από την άλλη βοηθήθηκαν. Συγκεντρώθηκαν και δούλεψαν περισσότερο για το στόχο τους.
‘Εκτιμάται πτώση των βάσεων’
Σε όλες τις κατευθύνσεις φαίνεται ότι θα έχουμε πτώση βάσεων.
Η νεοελληνική γλώσσα και η συνεξέταξή με την λογοτεχνία, για πρώτη φορά φέτος, ήταν ένα μάθημα που προβλημάτισε έντονα μαθητές και καθηγητές – βαθμολογητές με αποτέλεσμα τις πολλές αναβαθμολογήσεις και τελικά χαμηλές επιδόσεις σε σύγκριση με την περασμένη χρονιά.
Δεν είχαμε την ίδια εικόνα σε όλα τα εξεταζόμενα μαθήματα. Ενδεικτικά, στα μαθηματικά οι βαθμολογίες ήταν καλύτερες. Η Κοινωνιολογία που εξετάστηκε για πρώτη φορά (αντικατέστησε τα λατινικά) «αγαπήθηκε» από τα παιδιά και είχαμε μεγάλο αριθμό άριστων γραπτών. Από την άλλη μεριά, η φυσική και ειδικά η χημεία δυσκόλεψαν τους φετινούς υποψηφίους.
‘Με στρατηγική η συμπλήρωση των μηχανογραφικών’
Είναι ειδική χρονιά το 2020. Αλλαγή στα μαθήματα, πρεμιέρα για την κοινωνιολογία κατάργηση συντελεστών βαρύτητας μαθημάτων, είναι μόνο κάποιες από τις αλλαγές.
Δεν πρέπει να κοιτάμε καθόλου τις περσινές βάσεις!
Μια από τις σημαντικότερες αλλαγές είναι οι περιορισμοί στις μεταγραφές. Δεν δύναται πλέον η δυνατότητα μεταγραφής από ένα τμήμα στο άλλο με την «ευκολία» των περασμένων ετών. Υπάρχει το κριτήριο – περιορισμός μεταξύ των τμημάτων διαφοράς 2.750 μορίων. Επίσης ορισμένες σχολές ακόμη και με ίδιο τίτλο σπουδών δεν επιτρέπουν το δικαίωμα μετεγγραφής σε άλλη πόλη (πχ από το μαθηματικό Καστοριάς μπορεί ένας μαθητής να μεταγραφεί μόνο στο μαθηματικό Λαμίας ενώ έως και την περασμένη χρονιά θα μπορούσε να μεταγραφεί σε οποιοδήποτε τμήμα μαθηματικών της χώρας εάν βέβαια πληρούσε τα απαραίτητα κοινωνικά κριτήρια). Αυτή η στρατηγική μετεγγραφών από το υπουργείο φαίνεται να έχει στόχο την ενίσχυση των πανεπιστημιακών τμημάτων της περιφέρειας τα οποία «άδειαζαν» από φοιτητές.
‘Δηλώστε σχολές σαν να έχετε 20,000 μόρια και μην επηρεάζεστε.’
Εάν τα παιδιά δήλωναν την σειρά προτίμησης των τμημάτων χωρίς από πριν να γνωρίζουν τα μόρια που έχουν συγκεντρώσει, θα είχαμε, εκτός των άλλων, ασφαλή στατιστικά επιλογών σπουδών και θα βλέπαμε τι πραγματικά ονειρεύονται για το μέλλον τους.
Θεωρώ ότι η εικόνα που θα είχαμε σε αυτήν την περίπτωση θα βοηθούσε σε μεγάλο βαθμό τον σωστό επαγγελματικό προσανατολισμό ακόμα και από τις μικρότερες τάξεις του λυκείου.
Έχουμε ήδη την τεχνογνωσία, σήμερα έχουμε και την εμπειρία’
Με κρατική εντολή αναστέλλαμε τη λειτουργία μας στην υγειονομική κρίση του κορωνοϊού. Βασική προτεραιότητα τόσο στο παρελθόν όσο και στο μέλλον είναι η ασφάλεια μαθητών, εκπαιδευτικών καθώς και ολόκληρου του προσωπικού που εργάζεται στα φροντιστήρια, σε ευλαβική εναρμόνιση με τις υποδείξεις ΕΟΔΥ και αρμόδιων υπηρεσιών.
Τα οργανωμένα νόμιμα φροντιστήρια της ΟΕΦΕ σε όλη την Ελλάδα «στήριξαν» την εκπαίδευση και κάλυψαν το εκπαιδευτικό κενό που άφησε το κλείσιμο των σχολείων. Στάθηκαν από την πρώτη στιγμή δίπλα στους μαθητές τους.
Τα φροντιστήρια μέλη του συλλόγου εκπαιδευτικών φροντιστών Δυτικής Μακεδονίας και της Ο.Ε.Φ.Ε. έχουν την ικανότητα σε ένα πιθανό δεύτερο κύμα κορωναϊου να υποστηρίξουν μέσω σύγχρονων μεθόδων διδασκαλίας τους μαθητές και τις οικογένειές τους χωρίς να χαθεί ούτε μια διδακτική ώρα .
Είναι δεδομένο. Το λέμε και το τονίζουμε με κάθε ευκαιρία ότι οι φροντιστές θέλουμε ένα πολύ ισχυρό δημόσιο σχολείο.
Της Αργυρώς Ξανθοπούλου