Να μπουν στα ράφια των σούπερ μάρκετ τα τοπικά προϊόντα – Κ. Κυριακίδης: Θέλουμε να στηρίξουμε την τοπική επιχειρηματικότητα
Στο να δούμε τα τοπικά προϊόντα στα ράφια των τοπικών σούπερ μάρκετ και στα καταστήματα τροφίμων στοχεύει ο Δήμος Κοζάνης και η Αντιδημαρχία Τοπικής Οικονομικής Ανάπτυξης, μέσω της πρωτοβουλίας για στήριξη της τοπικής επιχειρηματικότητας.
Στο πλαίσιο αυτό την Τετάρτη 29 Ιουλίου 2020, 17.30 με 21.30, στο χώρο της Κοβενταρείου Δημοτικής Βιβλιοθήκης Κοζάνης, θα πραγματοποιηθούν B2B επαγγελματικές συναντήσεις των τοπικών επιχειρηματιών με στελέχη των σούπερ μάρκετ, στοχεύοντας στη μεταξύ τους γνωριμία και στην ανάπτυξη συνεργασιών.
«Είναι μια πρωτοβουλία του Δήμου Κοζάνης, η οποία έχει ξεκινήσει εδώ και αρκετό καιρό, στο πλαίσιο πάντοτε της στήριξης του Δήμου προς την επιχειρηματικότητα και προς τις επιχειρήσεις που παράγουν τοπικά προϊόντα, καλά ποιοτικώς και μας κάνουν γνωστούς και στην υπόλοιπη Ελλάδα μέσω της παρουσίας τους σε εκθέσεις» σημειώνει, μιλώντας στο «Χ», ο αντιδήμαρχος Τοπικής Ανάπτυξης Κοζάνης, Κώστας Κυριακίδης.
Η προσπάθεια ξεκίνησε τον περασμένο Ιανουάριο, όταν έγινε μια συνάντηση στο δημαρχείο με τους διευθυντές και τα στελέχη των σούπερ μάρκετ με σκοπό ο Δήμος Κοζάνης να παροτρύνει τους διευθυντές να στηρίξουν τις τοπικές επιχειρήσεις. Μια συνάντηση που έγινε σε πολύ καλό κλίμα.
«Οι διευθυντές δεν αρνήθηκαν να στηρίξουν τα τοπικά προϊόντα, βάζοντας τα στα ράφια, με προϋπόθεση να καλύπτονται κάποιες απαιτήσεις όσον αφορά στην ποιότητα, την ποσότητα και τα barcode, για να μπορεί να λειτουργεί η επιχείρηση» εξηγεί ο κ. Κυριακίδης.
Σε συνέχεια της πρώτη αυτής συνάντησης, ο Δήμος προχώρησε στην έκδοση ενός φυλλαδίου, στο οποίο αναγράφηκαν όλες οι επιχειρήσεις οι οποίες δραστηριοποιούνται εντός του Δήμου Κοζάνης. Το φυλλάδιο αυτό μπήκε σε κάθε σπίτι, με τη βοήθεια των λογαριασμών της ΔΕΥΑΚ, ώστε να γίνουν γνωστά τα προϊόντα και οι επιχειρήσεις στους συνδημότες μας.
Η τρίτη φάση του σχεδίου, θα υλοποιηθεί την ερχόμενη Τετάρτη όπου θα πραγματοποιηθούν συναντήσεις B2B, δηλαδή θα υπάρχουν τραπέζια στα οποία, οι επιχειρηματίες και παραγωγοί θα δειγματίζουν τα προϊόντα τους στα στελέχη και στους διευθυντές των σούπερ μάρκετ με σκοπό να τα γνωρίσουν και να αναπτύξουν διάλογο.
Ο κ. Κυριακίδης αναφέρει πως «μακροπρόθεσμος στόχος είναι τα τοπικά μας προϊόντα να κυκλοφορήσουν σε όλα τα σούπερ μάρκετ της χώρας. Σε αυτή την κατεύθυνση είχαμε προγραμματίσει την συμμετοχή μας σε κάποιες εκθέσεις όπου θα προβάλλεται αφενός ο Δήμος Κοζάνης και τα τουριστικά αξιοθέατα, αφετέρου δε οι τοπικές επιχειρήσεις. Δυστυχώς, όμως, ακυρώθηκαν λόγω κορωνοϊού, αλλά θα προγραμματιστούν εκ νέου.
«Αναφορικά δε με τα καταστήματα εστίασης, ήμασταν στην τελική ευθεία για να δημιουργήσουμε την εκδήλωση Street Food, στην κεντρική πλατεία της Κοζάνης σε συνεργασία με το σωματείο των καφέ και εστίασης, με προτεραιότητα τοπικές επιχειρήσεις εστίασης με τοπικά προϊόντα. Λόγω πανδημίας σταμάτησε και αυτό» αναφέρει ο κ. Κυριακίδης.
«Το επόμενο διάστημα έχουμε στο μυαλό μας να βοηθήσουμε και αυτό τον κλάδο ο οποίος πέρασε πολλά, αλλά παράλληλα είναι και ο κλάδος που στηρίζει την επισκεψιμότητα της Κοζάνης και την καθημερινότητα των πολιτών» συνεχίζει ο Αντιδήμαρχος Τοπικής Ανάπτυξης.
Το 2021 ο Δήμος έχει πρόθεση να δημιουργήσει μαζί με όλα τα φυλλάδια που έχει αναδεικνύοντας τα αξιοθέατά της, ένα ξεχωριστό φυλλάδιο προβολής των τοπικών προϊόντων. «Πιστεύουμε στα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά που έχουν τα δικά μας προϊόντα. Ας μη ξεχνάμε τον κρόκο ο οποίος μόνο σαν άκουσμα μας κάνει γνωστούς παγκοσμίως. Θα προσπαθήσουμε να διαμορφώσουμε ένα φυλλάδιο, το οποίο θα αναδεικνύει τα τοπικά προϊόντα, συνδυάζοντάς τα και με την επισκεψιμότητα και την γαστρονομία της περιοχής μας».
«Η επιλογή των παραγώγων έγινε με τηλεφωνήματα και ανακοινώσεις»
Αναφορικά με τον τρόπο που επιλέχθηκαν οι επιχειρήσεις ο κ. Κυριακίδης σημείωσε πως «έχουμε πάρει τηλέφωνα όσους μπορούσαμε, βγήκαμε σε ανοιχτή ανακοίνωση στα τοπικά ΜΜΕ και στο site του Δήμου Κοζάνης. Γνωστοποιήσαμε την πρόθεσή μας, κάναμε και προσωπικά τηλεφωνήματα στους επιχειρηματίες. Όσοι ενδιαφέρθηκαν πραγματικά είναι στο φυλλάδιο με το λογότυπό τους και όσες μικρότερες επιχειρήσεις δεν έχουν λογότυπο έχουμε αναγράψει το όνομα του επιχειρηματία και το είδος του προϊόντος. Προσπαθήσαμε σε πρώτη φάση να αποκτήσουμε σχέση φιλίας, μια σχέση εμπιστοσύνης».
Της Αργυρώς Ξανθοπούλου