Το Περιφερειακό Συμβούλιο δίνει το «πράσινο φως» για την σήραγγα Κλεισούρας- 72 εκ. ευρώ ο προϋπολογισμός του έργου
Στην έγκριση του σχεδίου και των όρων της προγραμματικής σύμβασης μεταξύ της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας και της ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε. για το έργο της σήραγγας Κλεισούρας, θα προχωρήσει το Περιφερειακό Συμβούλιο στην συνεδρίασή του την ερχόμενη Δευτέρα 9 Νοεμβρίου, που θα γίνει με τηλεδιάσκεψη. Πρόκειται για ένα έργο που θα ενώσει την Πτολεμαΐδα και την Φλώρινα με την Καστοριά και αποτελεί ένα χρόνιο αίτημα των κατοίκων των παραπάνω περιοχών, αλλά και προεκλογική εξαγγελία «σημαία» πολλών αυτοδιοικητικών εδώ και δεκαετίες.
Σύμφωνα με την μελέτη το έργο είναι προϋπολογισμού 72 εκ 100 χιλ. ευρώ και εύλογα προκάλεσε αντιδράσεις από την αντιπολίτευση (Ζεμπιλιάδου και Καρυπίδης) όταν ανακοινώθηκε από τον Περιφερειάρχη Γιώργο Κασαπίδη. Η επικεφαλής του συνδυασμού «Ελπίδα» Γεωργία Ζεμπιλιάδου υποστηρίζει σθεναρά πως η Δυτική Μακεδονία έχει ανάγκη για οδική επικοινωνία προς το νότο και προς την πρωτεύουσα και όχι για «εσωτερικές συνδέσεις». Άλλωστε, η οδική σύνδεση από την Κοζάνη μέχρι και την Λάρισα όπου και εισέρχονται οι οδηγοί στην Εθνική Οδό Λάρισας – Αθηνών, είναι δραματική μέσω Ελασσόνας και “τριτοκοσμική” μέσω Καλαμπάκας.
Αυτή την Δευτέρα στο Περιφερειακό Συμβούλιο, έρχονται προς έγκριση δυο θέματα που αφορούν στο ίδιο έργο: το ένα, όπως προείπαμε, είναι η έγκριση του σχεδίου και των όρων της προγραμματικής σύμβασης μεταξύ των δυο πλευρών και το δεύτερο είναι η έγκριση κατάθεσης πρότασης του έργου. Και στα δυο θέματα εισηγητής είναι ο Αντιπεριφερειάρχης Καστοριάς Δημήτρης Σαββόπουλος, ο οποίος είχε πιέσει τον Περιφερειάρχη να προχωρήσει το έργο και ήταν ο πρώτος που εξέφρασε την απόλυτη ικανοποίησή του για την έναρξη των διαδικασιών.
Τα τεχνικά χαρακτηριστικά του έργου
Το συνολικό μήκος που θα γίνουν παρεμβάσεις είναι 10 χιλιόμετρα με την σήραγγα να έχει μήκος συνολικά 1365 μέτρα. Τα έργα θα ξεκινήσουν από την περιοχή «Κότουρη» (έξω από το χωριό Βασιλειάδα της Καστοριάς) με το μεγαλύτερο μέρος τους να είναι ευθεία γραμμή. Σύμφωνα με την μελέτη από το συγκεκριμένο σημείο έως το χωριό, Βέργα, η μέγιστη κλίση της ανάβασης θα είναι περίπου 8%. Η σήραγγα θα έχει την γνωστή εικόνα που έχουν οι σήραγγες της Εγνατίας Οδού στην παράκαμψη της Καστανιάς και στα Γρεβενά με την διαφορά πως θα είναι διπλής κατεύθυνσης και όχι μια σήραγγα ανά κατεύθυνση. Από την Βέργα ξεκινά και η κάθοδος μέχρι το χωριό, Βαρικό, και τα έργα ολοκληρώνονται στα όρια της ΠΕ Κοζάνης. Η σήραγγα θα περιλαμβάνει όλα τα σύγχρονα συστήματα τηλεματικής και ασφάλειας που τηρούνται σε όλη την Ευρώπη με εξόδους κινδύνου, εξαερισμό, φωτεινή σήμανση και πυρασφάλεια.
Η περιοχή των παρεμβάσεων θα περιλαμβάνει και τέσσερις ισόπεδους για να επιτρέπουν την είσοδο και την έξοδο των οχημάτων από τα γύρω χωριά όπως Βέργα, Βαρικό, Κλεισούρα, σύνδεση με Λέχοβο κλπ. Το όριο ταχύτητας ορίστηκε στα 80 χιλ. την ώρα.
Το χρονοδιάγραμμα του έργου είναι 55 μήνες από την υπογραφή της σύμβασης με τις μελέτες να έχουν ολοκληρωθεί. Στον προϋπολογισμό των 72 εκ. 100 χιλ. ευρώ υπολογίστηκε και το κόστος που θα χρειαστεί η αρχαιολογία για τις εργασίες της.
Σωκράτης Μουτίδης