Το 3ο ΓΕΛ Κοζάνης πρωτοπορεί στο θέατρο και αποσπά βραβεία
Έξι βραβεία κέρδισαν μαθητές και μαθήτριες του σχολείου σε θεατρικό διαγωνισμό
«Δεν κάνουμε θέατρο για το θέατρο. Δεν κάνουμε θέατρο για να ζήσουμε. Κάνουμε θέατρο για να πλουτίσουμε τους εαυτούς μας, το κοινό που μας παρακολουθεί κι όλοι μαζί να βοηθήσουμε να δημιουργηθεί ένας πλατύς, ψυχικά πλούσιος και ακέραιος πολιτισμός στον τόπο μας» είπε ο ιδρυτής του θεάτρου τέχνης, Κάρολος Κουν.
29 μαθητές του 3ου Γ.Ε.Λ. Κοζάνης έκαναν ένα ταξίδι έως την Αθήνα και συμμετείχαν στον θεατρικό διαγωνισμό της Science View, «Μαθαίνοντας Επιστήμη μέσα από το Θέατρο» με δύο θεατρικά έργα, αποσπώντας έξι βραβεία, βραβείο σεναρίου, μουσικής επένδυσης, διάδοσης και προώθησης, συμμετοχής στη δράση και το μεγάλο βραβείο της συνολικής παρουσίας. Στο πλαίσιο του συγκεκριμένου διαγωνισμού οι μαθητές έγραψαν, σκηνοθέτησαν, έραψαν τα κοστούμια τους, έκαναν τις αφίσες για τα έργα, μουσική επένδυση, ανέλαβαν την προώθηση της δουλειάς τους στα social media και σκηνογράφησαν δύο σύντομα θεατρικά έργα, μέσα από τα οποία παρουσίασαν επιστημονικές έννοιες.
Η πρώτη συμμετοχή του σχολείου έχει τον τίτλο «Science Land» όπου τρία κορίτσια επισκέπτονται ένα κλειστό λούνα παρκ στο οποίο πηγαίνουν πέντε επιστήμονες, από τους μεγαλύτερους της ιστορίας και αποφασίζουν να τις δυσκολέψουν με πρωτότυπους γρίφους και προκλήσεις. Η δεύτερη συμμετοχή έχει τον τίτλο «Η λέσχη των Επιστημών». Η Αριστέα, μια αδιάφορη για το σχολείο μαθήτρια, συναντάει με έναν μαγικό τρόπο σπουδαίους επιστήμονες, οι οποίοι με τις συμβουλές τους την βοηθούν να ανακτήσει τη χαμένη της αυτοπεποίθηση και να αριστεύσει στις εξετάσεις.
Τα παιδιά μίλησαν στον «Χ» για την εμπειρία τους χαρακτηρίζοντάς τη μαγική και συμπλήρωσαν πως με χαρά θα το έκαναν ξανά. Η διαδικασία αυτή πήρε χρόνο καθώς όλα άρχισαν λίγο μετά την έναρξη της σχολικής χρονιάς, όταν τα παιδιά συγκεντρώθηκαν στη βιβλιοθήκη του σχολείου μαζί με τον υπεύθυνο καθηγητή Γιώργο Δελιόπουλο, όπου και έγραψαν τις ιδέες τους. Από αυτές τις σκόρπιες αρχικές ιδέες, γεννήθηκαν τα σενάρια. Ο καθένας ανέλαβε από ένα κομμάτι έως ότου βγει το τελικό αποτέλεσμα.
«Όταν είδαμε το αποτέλεσμα, ήμασταν πολύ ευχαριστημένοι γιατί παρόλο που δεν δουλέψαμε όλοι μαζί, βγήκε ένα πολύ ενιαίο αποτέλεσμα» είπε η Ιωάννα – Χαρά. Στο ίδιο ύφος συνεχίζει η Άννα Μαρία αναφέροντας πως ήταν πολύ ενθουσιασμένοι και πως περιμένουν να ζήσουν ξανά αυτή τη μαγική εμπειρία.
Οι πρόβες έγιναν κυρίως την ώρα των μαθημάτων, καθώς το πρόγραμμα των παιδιών είναι ήδη φορτωμένο. Το τελευταίο διάστημα οι πρόβες έγιναν πιο εντατικές και εκτός των σχολικών ωρών για να μπορέσουν τα παιδιά να έχουν χημεία μεταξύ τους. Η Μαρία και η Κατερίνα ανέφεραν πως ήταν μια πολύ ευχάριστη διαδικασία και δεν ένιωθαν ότι ήταν μια υποχρέωση ή μάθημα, αλλά το έβλεπαν σαν μια ωραία διαφυγή από την πραγματικότητα και την καθημερινότητα τους. «Το σημαντικό είναι πως από όλη αυτή τη διαδικασία μας έχουν μείνει όλες οι εμπειρίες που περάσαμε με τα παιδιά» σημείωσε η Νάνσυ και συνέχισε λέγοντας πως όταν αποφοιτήσουν αυτές είναι οι εμπειρίες είναι θα τους μείνουν.
Ως «άθλο» χαρακτήρισε την προσπάθεια των παιδιών ο κ. Δελιόπουλος καθώς όλα τα παιδιά έχουν ένα πολύ φορτωμένο πρόγραμμα καθημερινά και το ότι διέθεταν αυτές τις έξτρα ώρες ήταν «μέγα κατόρθωμα». «Θεωρώ πως μέσα από αυτές τις διαδικασίες μαθαίνεις τον εαυτό σου, κάτι το οποίο ισχύει και για εμάς. Ήταν από τις πολύ δυνατές στιγμές στην εκπαίδευση» τόνισε ο ίδιος. Στο ίδιο μήκος ήταν και η κ. Βλάχου χαρακτηρίζοντας τα παιδιά ως «διαμαντάκια» και πως όλο αυτό που έκαναν τα παιδιά χρειάζεται πάρα πολύ μεγάλη θέληση.
Η Σοφία η οποία ενσάρκωσε τον ρόλο της μαθήτριας Αριστέας στο έργο «Η λέσχη των επιστημών», ανέφερε πως μπορούν αρκετοί να ταυτιστούν με τον ήρωα της και «η αυτοπεποίθηση είναι το ήμισυ του παντός». Η Κατερίνα που συμμετείχε στο έργο «Science Land», μίλησε για το σενάριο του έργου και είπε πως ήταν μια πολύ ωραία εμπειρία και ο ένας έπιανε το νήμα από εκεί που το είχε αφήσει ο άλλος. «Είχε μια συνοχή, είχε χιούμορ, προσπαθήσαμε να δείξουμε πως η επιστήμη μπορεί να έχει πλάκα και πως δεν είναι όλα τόσο βαριά όσο μπορεί κάποιος να θεωρήσει». Ο Παύλος που είχε τον ρόλο του Τέσλα και του Έντισον στο ίδιο έργο ανέφερε πως είδε τον διπλό του ρόλο σαν μια πρόκληση και πως έπρεπε να φανεί η διαφορά αυτών των δύο ρόλων πάνω στη σκηνή. Έναν κόντρα ρόλο είχε η Φωτεινή καθώς της ανατέθηκε ένας αντρικός ρόλος. Παρόλα αυτά δήλωσε ικανοποιημένη και πως με χαρά θα το έκανε ξανά. Στη συνεργασία τους με τα παιδιά αλλά και στους ρόλους τους αναφέρθηκαν ο Γιώργος με τον Φώτη που είχαν το ρόλο του Αρχιμήδη και του Γαλιλαίου αντίστοιχα. «Μέσα από αυτό το ταξίδι δεθήκαμε, κάτι το οποίο φάνηκε και στην παράσταση» τόνισε η Θεοδώρα.
Εξίσου σημαντικός με τον ρόλο των παιδιών που βρίσκονται επί σκηνής είναι και ο ρόλος των παιδιών που βρίσκονται στα παρασκήνια και που δούλεψαν για όλο το πρότζεκτ. Η Κωνσταντίνα η οποία έκανε την αφίσα για το “Science Land» το βρήκε σαν μια πολύ ευχάριστη και δημιουργική διαδικασία. Ενώ η Σοφία που ανέλαβε τη δεύτερη αφίσα αλλά και την προώθηση στα social media είπε χαρακτηριστικά «Την απόφαση την πήρα πέρυσι όταν είχα κατέβει ξανά στην Αθήνα για τον διαγωνισμό και το έβαλα πείσμα, είπα ότι εγώ αυτό το βραβείο το θέλω. Πιστεύω πως το αποτέλεσμα με δικαίωσε» αναφερόμενη στo βραβείο διάδοσης και προώθησης.
Η Καλλιόπη έκανε τα σκηνικά ενώ η Νάνσυ και ο Θωμάς δημιούργησαν δικά τους – πρωτότυπα – μουσικά κομμάτια και «έντυσαν» μουσικά τις παραστάσεις κερδίζοντας και το βραβείο μουσικής επένδυσης. Ο Νίκος με την Κωνσταντίνα ήταν στη ρύθμιση του φωτισμού ενώ η Ιωάννα ήταν στη διαχείριση του φόντου και των φώτων με τη Ναστορία και την Ελευθερία χαρακτηρίζοντας το ως μια πολύ όμορφη εμπειρία αν και λίγο αγχωτική. Τέλος ο Ραφαήλ ήταν σεναριογράφος στη Science Land και υπεύθυνος εναλλαγής της μουσικής και δήλωσε ικανοποιημένος από την απόδοση των παιδιών για τη σκηνή που έγραψε.
Την ομάδα των μαθητών/-τριών του 3ου ΓΕΛ Κοζάνης απαρτίζουν οι: Ιωάννα Χαρά Νατσιού, Μαρία Άννα Αλεξιάδου, Εύη Γκαντιά, Κατερίνα Μήλιου, Ραφαήλ Κωστόπουλος, Γιώργος Κοντογιάννης, Μαρία Λαθούρα, Φωτεινή Μπουνόβα, Φώτης Μυλωνάς, Κατερίνα Παυλίδου, Ελένη Χατζηιωάννου, Άννα-Μαρία Γιαννούλη, Θεοδώρα Γεωρμπαλίδου, Ευανθία Γώγου, Ιωάννα Δαβάνη, Θεοδώρα Γρίβα, Σοφία Δεληγιάννη, Παύλος Διαμαντόπουλος, Αφροδίτη Ζούγρα, Σοφία Κεχαγιόγλου, Κατερίνα Ταραμίγκου, Νάνσυ Σουλιώτη, Κωνσταντίνα Άγκο, Καλλιόπη Πούχια, Νίκος Μόσχογλου, Ελευθερία Δαβάνη, Κερασία Καρούτα, Νεστορία Καλαμπούκα και Θωμάς Παπαστέργιος.
Οι υπεύθυνοι καθηγητές που συντόνισαν τη δράση είναι οι: Γιώργος Δελιόπουλος, Κρύστα Βλάχου και Ουρανία Θεοδωρίδου.
Θένια Βασιλειάδου