Ένας χρόνος και κάτι με την Egnatia Aviation στην Κοζάνη- Δ. Λυμπεράκης: Η εταιρεία μας μπορεί να είναι μέρος της νέας εποχής για την Κοζάνη
Έχουν περάσει περίπου 15 μήνες απο την έναρξη λειτουργίας της νέας βάσης της Egnatia Aviation, της 5ης μεγαλύτερης σχολής εκπαίδευσης πιλότων αερογραμμών της Ευρώπης, στην Κοζάνη.
Η έναρξη των δραστηριοτήτων της ήταν αναμφισβήτητα ένα μεγάλο επιχειρηματικό γεγονός, αφού μια επένδυση της τάξης των 8 εκ. ευρώ παίρνει σάρκα και οστά χρόνο με το χρόνο.
«Το εγχείρημα αυτό είχει πολλλή δουλειά στο να στηθεί, η οποία δεν έχει τελειώσει ακόμα. Αναμέναμε ότι θα υπάρξει ένα διάστημα γύρω στα δύο με τρία χρόνια για να αναπτυχθεί πλήρως το σχέδιο και μέχρι στιγμής ότι έχουμε πει έχει γίνει σχεδόν στο χρόνο του» λέει ο Γενικός Διευθυντής της Εταιρείας Δημήτρης Λυμπεράκης.
Σήμερα στην Κοζάνη υπάρχουν 98 εγγεγραμμένοι φοιτητές σε τέσσερα διαφορετικά γκρουπ. Προς το παρόν όλοι οι φοιτητές είναι Ιρακινοί και τα δίδακτρα της φοίτησής τους καλύπονται απο την Iraqi Airways, με εξαίρεση τρεις απο την Iraqi κι έναν απο το Πανεπιστήμιο της Βαγδάτης που ναι με εκπαιδεύονται για την Iraqi, αλλά δεν καλύπτει τα δίδακτρά τους η αεροπορική εταιρεία.
Τα πρώτα δύο γκρουπ έχουν τελειώσει με τη θεωρία κι έχουν ξεκινήσει την πτητική τους εκπαίδευση στο αεροδρόμιο της Κοζάνης με τέσσερα εκπαιδευτικά αεροπλάνα της Egnatia, ενώ την επόμενη εβδομάδα αναμένονται και τα άλλα δύο.
Μέσα στο καλοκαίρι που πέρασε γινόταν περίπου 16 πτήσεις καθημερινά που με την αύξηση των αεροπλάνων θα γίνουν γύρω στις 20-22.
Πολύ σύντομα θα ξεκινήσει η πρακτική και για το τρίτο γκρουπ στο αεροδρόμιο «Φίλιππος», το οποίο λειτουργεί καθημερινά έξι ώρες και για έξι μέρες την εβδομάδα, με την εταιρεία να επιδιώκει διεύρυνση του ωραρίου απο την ανατολή έως τη δύση του ηλίου και επτά μέρες την εβδομάδα. Όλα αυτά, αν κι εφόσον η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας αξιοποιήσει το προσωπικό άλλων αεροδρομίων, μετακινώντας τους στον «Φίλιππο».
Όλο αυτό το διάστημα η Egnatia με δικές της δαπάνες προετοίμασε πολλά απο τα θέματα που αφορούσαν στο αεροδρόμιο της Κοζάνης και μέσα στον επόμενο μήνα αναμένεται να αποκτήσει εγκαταστάσεις και εκεί.
«Τα σχέδια μας κρίνονται απο κάποιες αποφάσεις που πρέπει να ληφθούν απο την Αθήνα και αφορούν στο αεροδρόμιο. Είναι θέμα απόφασης και χρήσης ανθρωπίνων πόρων στη σωστή κατεύθυνση» αναφέρει ο κ. Λυμπεράκης, χαρακτηρίζοντας «τα πράγματα δυσκίνητα» και προσθέτοντας πως και η μεσολάβηση των εκλογών προκάλεσε έξτρα καθυστερήσεις.
Σε ότι αφορά στα μελλοντικά πλάνα, αυτά, όπως τονίζει ο γενικός διευθυντής της Egnatia Aviation, είναι συνδεδεμένα με την αύξηση ωρών λειτουργίας του αεροδρομίου, προκειμένου να μπορούν να λειτουργούν στο μάξιμουμ των δυνατοτήτων της.
Αυτή τη στιγμή η Egnatia Aviation απασχολεί 20 άτομα στη βάση της Κοζάνης και νοικιάζει περίπου 120 ακίνητα, στα οποία διαμένουν οι σπουδαστές της. Στόχος της εταιρείας είναι μέσα στα επόμενα δύο χρόνια να δουλέψει στο φουλ, εφόσον γίνουν οι απαραίτητες κινήσεις που αφορούν στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, το Υπουργείο Μεταφορών, αλλά και την τοπική αυτοδιοίκηση.
«Θέλω να πιστεύω ότι η Egnatia Aviation μπορεί να αποτελέσει κι αυτή ένα μέρος της λύσης για την περίφημη μετάβαση στην εποχή χωρίς λιγνίτη» καταλήγει ο κ. Λυμπεράκης.
Του Σωκράτη Μουτίδη
sokmoutidis@gmail.com