Έξι στους δέκα κάτω από τη βάση στις Πανελλαδικές
Μαθητές της Κοζάνης κατέκτησαν πολύ υψηλές βαθμολογίες
Μετά την ανακοίνωση των βαθμολογιών για τους υποψήφιους στις Πανελλήνιες του 2024, φαίνεται πως οι βάσεις εισαγωγής θα διαμορφωθούν σε χαμηλότερα επίπεδα, με τα «άριστα» να σημειώνουν επίσης πτώση.
Όπως γράφει το ERT News, για άλλη μία χρονιά, στις βαθμολογίες καταγράφονται υψηλά ποσοστά εξεταζόμενων κάτω από τη βάση, ταυτόχρονα με χαμηλά ποσοστά αριστούχων.
Παρόλα αυτά ήταν αρκετοί και αρκετές οι μαθητές και οι μαθήτριες της Κοζάνης που κατέκτησαν πολύ υψηλές βαθμολογίες και πετυχαίνουν στις σχολές της επιλογής τους.
Το μεγαλύτερο ποσοστό βαθμών κάτω από τη βάση σημειώθηκε στα μαθήματα της Ιστορίας, της Φυσικής και των Μαθηματικών, τα οποία προκάλεσαν θόρυβο για τα δύσκολά τους θέματα.
Ειδικότερα, στα παραπάνω μαθήματα, οι υπό της βάσης βαθμολογίες πλησιάζουν το 60%, με το 59,87% των υποψηφίων κάτω από τη βάση στην Ιστορία, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό για τη Φυσική είναι 58,95% και για τα Μαθηματικά 58,37%.
Ενδιαφέρον παρουσιάζει πως το συντριπτικό ποσοστό των εξεταζόμενων της Ομάδας Προσανατολισμού Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής, σχεδόν 73%, έγραψαν κάτω από τη βάση στα Μαθηματικά.
Όσον αφορά τους αριστούχους, τα ποσοστά που καταγράφονται κινούνται σε χαμηλά επίπεδα. Στη Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία, μόνο το 1,62% έγραψε πάνω από 18 ενώ στα Αρχαία, μόλις το 2,18%.
Στο τελευταίο μάθημα μάλιστα, η υψηλότερη συγκέντρωση ποσοστών βαθμολογίας παρουσιάζεται στο εύρος βαθμών 5-10 (31,66%). Στα Μαθηματικά έγραψε άριστα το 4,59%, στη Φυσική το 7,23% και στην Ιστορία το 10,85%.
Καλύτερα ήταν τα πράγματα στα Λατινικά, αλλά και στη Χημεία, στα οποία τα ποσοστά αριστούχων ήταν 14,20% και 18,25%.
Από την πλευρά της η ΟΕΦΕ, είχε σημειώσει ότι «ήταν πολλά και δύσκολα θέματα, γεμάτα ανούσιες και αχρείαστες παγίδες – τα δυσκολότερα των τελευταίων ετών. Ο χρόνος επίλυσής τους ξεπερνά κατά πολύ τις τρεις ώρες, κάτι που γίνεται εύκολα και γρήγορα αντιληπτό. Επίσης, δεν υπήρχε διαβάθμιση θεμάτων, με αποτέλεσμα να αδικηθούν οι μαθητές με μεσαίες βαθμολογίες. Τέλος, ο βαθμός δυσκολίας τους δεν ανταποκρίνεται στον αριθμό ωρών διδασκαλίας της Φυσικής στο Λύκειο, ενώ η Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων δεν έλαβε υπόψη τις καιρικές συνθήκες για να κινηθούν ανάλογα».
Όσον αφορά την Ιστορία, η ΟΕΦΕ επίσης είχε κάνει λόγο για το πιο απαιτητικό διαγώνισμα των τελευταίων ετών. Όπως τονιζόταν, τα θέματα «ήταν απαιτητικά, για πολύ καλά προετοιμασμένους μαθητές, εξέταζαν μεγάλο εύρος της ύλης και αναμένεται να δυσκόλεψαν ακόμη και τους καλά προετοιμασμένους υποψηφίους. Γενικά, το φετινό διαγώνισμα της Ιστορίας ήταν το πιο απαιτητικό των τελευταίων ετών, απαιτούσε μακροσκελείς απαντήσεις και αναμένεται να προκαλέσει αντιδράσεις».
Υπολογισμός μορίων
Για να διευκολυνθούν οι υποψήφιοι στον υπολογισμό των μορίων τους, το υπουργείο Παιδείας ανέπτυξε ειδική εφαρμογή, με την οποία οι υποψήφιοι εισάγοντας τους γραπτούς τους βαθμούς μπορούν να δουν αυτόματα τα μόριά τους για κάθε Τμήμα/Σχολή του Πεδίου ή του Τομέα που ανήκουν. Η εφαρμογή συνυπολογίζει τους γραπτούς βαθμούς και τους συντελεστές βαρύτητας των μαθημάτων για κάθε Τμήμα. Η εφαρμογή ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΥ ΜΟΡΙΩΝ είναι διαθέσιμη στην ακόλουθη ιστοσελίδα https://markcalc.it.minedu.gov.gr/.
Το μήνυμα της Περιφερειακής Διευθύντριας Εκπαίδευσης Δυτικής Μακεδονίας
“Ευχόμαστε πάντα να προοδεύουν στη ζωή τους και τους καλούμε να επιλέξουν προσεκτικά τα επόμενα βήματά τους και κυρίως όσον αφορά την επιλογή των Σχολών κατά τη συμπλήρωση του Μηχανογραφικού, ώστε να έχουν την ακαδημαϊκή σταδιοδρομία που επιθυμούν.
Τέλος ευχαριστούμε και συγχαίρουμε τα μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας που με κάθε τρόπο συνέβαλαν και συμβάλλουν στην προσπάθειά των μαθητών/μαθητριών μας για την εισαγωγή τους στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.” – από την Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Μακεδονίας.
Με πληροφορίες ertnews.gr