Με τη δεύτερη θέση επιστρέφει από την πίστα Motorland – Aragon της Ισπανίας ο “Κέρβερος” του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας
Με μια μεγάλη επιτυχία επιστρέφει η ομάδα φοιτητών Tyφoon MotoRacing του τμήματος Μηχανολόγων Μηχανικών του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας, από την έκτη έκδοση του διεθνή διαγωνισμού Motostudent , ο οποίος έλαβε χώρα το διάστημα 15-18 Ιουλίου 2021, στην πίστα Motorland – Aragon της Ισπανίας.Το νέο αγωνιστικό πρωτότυπο ονομάζεται “Κέρβερος” – “Cerberus”, κατέκτησε τη 2η θέση στην συνολική κατάταξη, ανάμεσα σε 37 συμμετοχές πανεπιστημίων από όλον τον κόσμο!Μια ακόμη μεγάλη επιτυχία με τα μέλη της ομάδας να μην μπορούν να κρύψουν, τον, δικαιολογημένο, ενθουσιασμό τους.Το νέο αγωνιστικό πρωτότυπο “Κέρβερος” – “Cerberus”, έχει όνομα εμπνευσμένο από την αρχαιοελληνική μυθολογία σύμφωνα με την οποία το μυθολογικό πλάσμα ήταν παιδί του τιτάνα Τυφώνα.
Όπως αναφέρει το ΑΠΕ ΜΠΕ η ομάδα του τμήματος Μηχανολόγων Μηχανικών του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας έλαβε 680,7 μόρια στην γενική κατάταξη και κατέλαβε την 2η θέση, πίσω από την Ομάδα “2WheelsPolTO” του Πολυτεχνείου του Τορίνο, αφήνοντας όμως πίσω τις ομάδες από Πολυτεχνεία με σημαντική παράδοση στο θεσμό του Motostudent, όπως των Πολυτεχνείων Ρώμης, Μιλάνου, Βαρκελώνης, Μαδρίτης και άλλων πόλεων της Γερμανίας και του Ηνωμένου Βασιλείου. Στην 8η θέση με 574,4 μόρια κατετάγη η ομάδα «Panther Racing Auth» του ΑΠΘ.
Ο επιβλέπον της ομάδας αναπληρωτής καθηγητής του Τμήματος Μηχανολόγων Μηχανικών Δημήτρης Γιαγκόπουλος μιλώντας στο ΑΠΕ ΜΠΕ ανέφερε ότι «η διάκριση της ομάδας είναι σημαντική μιας και σε αυτή την διοργάνωση οι φοιτητές μας σχεδόν σε όλα τα στάδια του διαγωνισμού τόσο στο θεωρητικό μέρος όσο και στα αγωνιστικά τεστ εντός πίστας, έλαβαν μεγαλύτερες βαθμολογίες από ομάδες που στις προηγούμενες διοργανώσεις υπερτερούσαν».
Στο καθαρά αγωνιστικό μέρος στην πίστα της Αραγονίας ο «Κέρβερος» με αναβάτη τον Σπύρο Παπαγεωργίου, έμπειρο οδηγό αγώνων έλαβε την 6η θέση.
Η ομάδα σχεδίασε, μελέτησε και κατασκεύασε από την αρχή τη νέα μοτοσυκλέτα, εφαρμόζοντας πληθώρα καινοτόμων ιδεών. Συγκεκριμένα, ο σκελετός της μοτοσυκλέτας είναι ένα υβριδικό, σωληνωτό χωροδικτύωμα, το οποίο αποτελείται από σωλήνες ανθρακονήματος που συνδέονται μεταξύ τους με μεταλλικούς συνδέσμους από ατσάλι και αλουμίνιο. Η καινοτόμος αυτή μέθοδος εφαρμόζεται για πρώτη φορά και για την υλοποίησή της αφιερώθηκαν αμέτρητες ώρες μελέτης και δοκιμών. Επιπλέον, μία ακόμη καινοτόμος εφαρμογή αφορά την ενίσχυση της παθητικής ασφάλειας του οδηγού μοτοσυκλέτας. Ο τραγικός αριθμός δυστυχημάτων λόγω απουσίας κράνους ώθησε την ομάδα να αναπτύξει ένα ηλεκτρονικό σύστημα που δεν θα επιτρέπει τη μοτοσυκλέτα να ξεκινήσει αν δεν φοράει ο οδηγός το κράνος του, παροτρύνοντας με αυτόν τον τρόπο περισσότερους αναβάτες να χρησιμοποιούν το σημαντικό αυτό εξοπλισμό παθητικής ασφάλειας.
Συνεχίζοντας με τα υπόλοιπα τεχνικά χαρακτηριστικά της μοτοσυκλέτας, ο “Κέρβερος” διαθέτει κινητήρα εσωτερικής καύσης KTM RC 250 ο οποίος είναι κοινός για όλες τις ομάδες. Το ψαλίδι μελετήθηκε και κατασκευάστηκε από φύλλα και μασίφ κομμάτια αλουμινίου, ενώ το σύστημα ανάρτησης αποτελείται από ανεστραμμένο πιρούνι με self-made μπότες μπροστά και μονό αμορτισέρ με σύστημα μοχλισμού πίσω. Ο σχεδιασμός των αεροδυναμικών βασίστηκε σε ρευστομηχανικές αναλύσεις και η κατασκευή τους έγινε από ανθρακονήματα ενώ επίσης αντίστοιχες αναλύσεις πραγματοποιήθηκαν για το σχεδιασμό της 3D-printed εισαγωγής και της εξάτμισης τιτανίου.
Ο σχεδιασμός των επιμέρους τμημάτων της μοτοσυκλέτας διήρκησε αρκετούς μήνες και μέσω διαφόρων αριθμητικών και πειραματικών μεθόδων η ομάδα κατάφερε να επικυρώσει τα αποτελέσματα των μελετών και να τα αξιολογήσει ως προς την αξιοπιστία τους.