Ο «Κέρβερος» της TyΦoon Motoracing ετοιμάζεται να τη μάχη του φοιτητικού διαγωνισμού MotoStudent
Χρειάστηκαν περίπου τρία χρόνια για να ετοιμαστεί η νέα μοτοσυκλέτα της φοιτητικής ομάδας TyΦoon Motoracing, (https://typhoonmotoracing.com/) μια μηχανή που μέσα στον Ιούλιο πρόκειται να αναμετρηθεί με τις αντίστοιχες πρωτότυπες κατασκευές των φοιτητικών ομάδων του ευρωπαϊκού διαγωνισμού MotoStudent: ο «Κέρβερος» είναι πια έτοιμος για αγώνα. «Πράγματι, η επιλογή του ονόματος όπως και ο μαύρος με πινελιές από κόκκινο χρώμα διάκοσμος επιλέχθηκαν, ώστε το δίτροχο μας να είναι και κάπως… εκφοβιστικό!» ομολογεί με χιούμορ ο team leader της φοιτητικής ομάδας Χρήστος Σακκούλας, όταν του ζητηθηκε να εξηγήσει το σκεπτικό πίσω από την ονοματοδοσία.
Ο αρχηγός της ομάδας των νεαρών Μηχανολόγων Μηχανικών εξήγησε στο ραδιόφωνο του ΑΠΕ ΜΠΕ, “Πρακτορείο 104.9FM”, πως το νέο αγωνιστικό δίτροχο ενσωματώνει σημαντικές καινοτομίες. Πρωτότυπες επιλογές με τις οποίες οι νεαροί επιστήμονες εκτιμούν πως θα… κοιτάξει στα μάτια τον ανταγωνισμό και ιδιαίτερα τις ιταλικές και τις ισπανικές συμμετοχές, που παραδοσιακά είναι οι ισχυρότερες.
«Συνεχίσαμε, όπως κάνουμε από το 2014, να σχεδιάζουμε, να αναλύουμε και να κατασκευάζουμε αγωνιστικές μηχανές για τον διεθνή διαγωνισμό MotoStudent. Αυτό έγινε και μέσα στο διάστημα της πανδημίας στο Τμήμα Μηχανολόγων Μηχανικών Δυτικής Μακεδονίας στην Κοζάνη. Ο «Κέρβερος» είναι η τρίτη μοτοσυκλέτα που θα συμμετάσχει στον διαγωνισμό μετά τις συμμετοχές μας το 2016 και το 2018 -όταν και αποσπάσαμε τα δύο από τα τρία βραβεία του θεωρητικού τμήματος του διαγωνισμού», εξηγεί ο κ. Σακκούλας μιλώντας για τη νέα μηχανή που θα συμμετάσχει στις 15 Ιουλίου, σε αγώνα στην πίστα Motorland της Αραγονίας.
Οι συνολικά 23 Μηχανολόγοι Μηχανικοί της ομάδας από τον Νοέμβριο του 2018 όταν και άρχισε ο σχεδιασμός του «Κέρβερου» εστίασαν σε καινοτομίες, που μπορούν να φέρουν καρπούς στην αγωνιστική πίστα. Έτσι η φοιτητική μοτοσυκλέτα μπορεί να χρειάστηκε εξαιτίας των καθυστερήσων που προκλήθηκαν από την πανδημία Covid-19 ένα ελαφρώς μεγαλύτερο διάστημα μέχρι να ολοκληρωθεί, ο επιπλέον χρόνος έρευνας και εξέλιξης βοήθησε όμως ώστε να εξελιχθεί ένα υψηλής τεχνολογίας δομικό στοιχείο του διτρόχου.
«Ο σκελετός του «Cerberus» είναι αυτό που μηχανολογικά αποκαλούμε «υβριδικός». Αποτελείται από τρία υλικά, αφού χρησιμοποιούμε και σωλήνες από ανθρακονήματα (σ.σ carbon fiber). Είναι μια καινοτόμος τεχνική, που προέκυψε από μελέτη και πειράματα που κάναμε στο εργαστήριό μας για μεγάλο διάστημα ώστε να είμαστε σίγουροι για τη δομική ακεραιότητα της μοτοσυκλέτας. Είναι κάτι που δεν έχει γίνει ξανά, είμαστε ενθουσιασμένοι που το καταφέραμε», εξηγεί ο team leader της TyΦoon Motoracing όταν ρωτήθηκε για το τεχνολογικό αυτό «ατού» με τα οποίο, η ομάδα θα μπει στη μάχη του διαγωνισμού την Αραγονίας.
Η επιτυχία στην πίστα είναι και το βασικό ζητούμενο για τον αγώνα του 2021 καθώς στο παρελθόν η TyΦoon Motoracing είχε ήδη πετύχει σημαντικά αποτελέσματα. Όσο για μια πιθανή παραγωγή, δεν είναι κάτι ανέφικτο. «Με κάποιες μικρές αλλαγές που αφορούν τις προδιαγραφές κυκλοφορίας ο «Κέρβερος» θα μπορούσε ίσως και να μπει σε παραγωγή. Υπήρχε μάλιστα στους δύο προηγούμενους διαγωνισμούς κομμάτι της παρουσίασης για την εκβιομηχάνιση, την παραγωγή δυνητικά δηλαδή της μηχανής», καταλήγει ο κ.Σακκούλας.
Σωτήρης Κυριακίδης- Αναστασία Καρυπίδου ΑΠΕ ΜΠΕ