Την Δευτέρα η εισήγηση των καθηγητών για το αν θα ανοίξει ή όχι για τα αυτοκίνητα η γέφυρα Πολυφύτου
Εντός του Σαββατοκύριακου ολοκληρώνονται οι δοκιμαστικές φορτίσεις
Την Δευτέρα θα «κριθεί» το αν θα ανοίξει η Υψηλή Γέφυρα Πολυφύτου για τα οχήματα έως τρεις τόνους, μετά την αξιολόγηση των μετρήσεων και την εισηγητική έκθεση των καθηγητών Πανέτσου και Κατάκαλου. Τα συνεργεία εργάζονται πυρετωδώς από το πρωί του Σαββάτου και με μετρήσεις ακριβείας παρατηρούν την συμπεριφορά της γέφυρας από τις φορτίσεις στον τέταρτο και πέμπτο πυλώνα. Στον επίμαχο έκτο πυλώνα που εντοπίζεται το πρόβλημα, οι φορτίσεις θα γίνουν με μικρότερο βάρος έως εννέα τόνους εντός του Σαββατοκύριακου.
Το μεσημέρι του Σαββάτου ο Περιφερειάρχης Γιώργος Κασαπίδης σε συνέντευξη τύπου, ενημέρωσε τους δημοσιογράφους για την διαδικασία που ακολουθείται και τα δεδομένα που προέκυψαν. Όπως είπε μέχρι στιγμής οι μετρήσεις δείχνουν μια προβλεπόμενη συμπεριφορά της γέφυρας και όλα θα εξαρτηθούν και από τις μετρήσεις στον έκτο πρόβολο. «Αν τα αποτελέσματα των μετρήσεων είναι αυτά που πρέπει, τότε οι καθηγητές θα εισηγηθούν από την Τρίτη το άνοιγμα της γέφυρας για τα μικρά οχήματα. Όλα θα εξαρτηθούν από τις φορτίσεις αυτού του διημέρου» τόνισε ο κ. Κασαπίδης, εκφράζοντας την αισιοδοξία του για τα αποτελέσματα.
Ο Περιφερειάρχης Δυτικής Μακεδονίας Γιώργος Κασαπίδης στη συνέντευξη τύπου το μεσημέρι του Σαββάτου 27 Μαϊου 2023
Τα μηχανήματα μετρούν την συμπεριφορά της γέφυρας στις δοκιμαστικές φορτίσεις με ακρίβεια χιλιοστού
Στον τέταρτο και πέμπτο πρόβολο της γέφυρας, οι δοκιμαστικές φορτίσεις γίνονται με βάρος έως 130 τόνους ενώ στον έκτο το βάρος δεν θα ξεπεράσει τους δέκα. Μεγάλα φορτηγά αυτού του βάρους σταθμεύουν στο κατάστρωμα της γέφυρας για περίπου ένα τέταρτο και στη συνέχεια παρατηρείται η βύθιση και η επαναφορά με μηχανήματα ακριβείας χιλιοστού.
«Η εισήγηση ως προς την ασφάλεια διέλευσης μικρών οχημάτων τριών τόνων θα γίνει την Δευτέρα το πολύ την Τρίτη. Εφόσον η εισήγηση είναι θετική, τότε θα επιτραπεί η κυκλοφορία με την χρήση των φαναριών αφού τα συνεργεία θα εξακολουθήσουν να εργάζονται. Οι εργασίες είναι εξειδικευμένες και δύσκολες και για την ολοκλήρωση τους θα χρειαστεί να δουλέψουν εναερίτες στο κάτω μέρος της γέφυρας όταν γίνει η τελική προένταση των τεσσάρων τενόντων. Η κατασκευή – θώρακας που θα αγκαλιάσει τον έκτο πρόβολο θα έχει βάρος περίπου επτά τόνους και όταν ολοκληρωθεί, μέσα στον Ιούνιο υπολογίζεται, τότε θα μπορούν να διέρχονται με ασφάλεια όλα τα οχήματα όπως και πριν εντοπιστεί το πρόβλημα» εξήγησε ο Περιφερειάρχης.
Μέχρι και αυτή τη στιγμή, το κόστος επισκευών έχει ξεπεράσει τις 300 χιλιάδες ευρώ.
Σωκράτης Μουτίδης – www.xronos-kozanis.gr