Το βραβείο “Code Collaboration Crusader Cup” κατέκτησε η ομάδα του 4ου Γυμνασίου Κοζάνης
Δεύτερη διάκριση σε ένα μήνα για τους μαθητές
Μετά την πρώτη θέση στον 10ο Περιφερειακό διαγωνισμό ρομποτικής με κεντρικό θέμα «Μεσόγειος-Το Hot Spot της Κλιματικής Αλλαγής», οι μαθητές του 4ου Γυμνασίου Κοζάνης κατέκτησαν στον Πανελλήνιο διαγωνισμό STEM 2024 το βραβείο κώδικα «Code Collaboration Crusader Cup».
Οι μαθητές του 4ου Γυμνασίου Κοζάνης, Κωνσταντίνος Βρόντζος και Αθανάσιος Βότσης και ο μαθητής του 3ου ΓΕΛ Κοζάνης, Ηλίας Τριανταφύλλου, μίλησαν στο «Χ» για τη διάκριση τους καθώς και για το καινοτόμο σύστημα που δημιούργησαν για την κλιματική αλλαγή.
«Ήταν μια πολύ ωραία εμπειρία αν και αφιερώναμε αρκετό χρόνο και εγώ προσωπικά έμαθα πολλά νέα πράγματα για τον προγραμματισμό και την ηλεκτρονική που πολλά παιδιά δεν έχουν αυτή τη δυνατότητα» τόνισε ο Ηλίας. Ο Κωνσταντίνος στάθηκε στη συνεργασία που είχαν μεταξύ τους αλλά και με τους καθηγητές και σημείωσε πως το βασικό ήταν η γνώση που πήραν. Ο Αθανάσιος με τη σειρά του τόνισε πως αυτή η εμπειρία θα τους μείνει αξέχαστη και αποκόμισαν πολλές νέες γνώσεις σε διάφορους τομείς.
«Είμαστε περήφανοι και χαρούμενοι γι’ αυτές τις διακρίσεις, συγχαίρουμε την ομάδα μας και θεωρούμε ότι αυτή η διάκριση θα αποτελέσει το εφαλτήριο για την ενασχόληση όλο και περισσότερων παιδιών, με την εκπαιδευτική ρομποτική που προετοιμάζει τα παιδιά για τις νέες τεχνολογίες του μέλλοντος» υπογράμμισε η διευθύντρια του 4ου Γυμνασίου κ. Άννα Κρανιώτη.
Ο υπεύθυνος καθηγητής τους και προπονητής της ομάδας κ. Ιωάννης Σκόρδας ανέφερε πως είναι πολύ υπερήφανος για την ομάδα του καθώς πέρα από το βραβείο και τη διάκριση, συνεργάστηκαν, αποκόμισαν ιδέες, εμπειρίες, γνώσεις ενώ δεν παρέλειψε να σταθεί και στη βοήθεια που τους προσέφερε η διευθύντρια του σχολείου καθώς και ο καθηγητής του 1ου ΕΠΑΛ, Δημήτρης Παπαδόπουλος. «Τα παιδιά κατάλαβαν ότι ένα ρομποτικό σύστημα έχει αρχή, μέση και τέλος, ότι υπάρχουν εμπόδια και πως μπορούν να τα ξεπεράσουν, έμαθαν τις αρχές της ηλεκτρονικής, της μηχανικής, της πληροφορικής, το πως μεταδίδονται τα δεδομένα και έκαναν ένα διαθεματικό πρότζεκτ που συνδυάζει την ιστορία της Κοζάνης με τα προβλήματα που υπάρχουν και το ρομποτικό σύστημα για την καταγραφή των κλιματικών δεδομένων, ώστε να μπορέσουν οι επιστήμονες του μέλλοντος, οι τοπικές αρχές, οι κυβερνήσεις να θέσουν τους περιβαλλοντικούς στόχους για την πράσινη ανάπτυξη και ενέργεια» τόνισε ο ίδιος και ανέφερε πως το πρότζεκτ τους έχει προκαλέσει μεγάλο ενδιαφέρον και θα παρουσιαστεί σε επιστημονικό συνέδριο στο εξωτερικό.
«Για εμάς το μεγαλύτερο βραβείο είναι ότι μπόρεσαν τα παιδιά να συνεργαστούν για να φέρουν εις πέρας αυτό το περίπλοκο έργο και σαν εκπαιδευτικοί πρωτίστως δίνουμε το βραβείο σε αυτά τα παιδιά. Ήταν ένα ωραίο ταξίδι γνώσης και εύχομαι στο μέλλον να κάνουμε παρόμοια έργα, με περισσότερα παιδιά και θα το αναβαθμίσουμε για να παρουσιαστεί σε υψηλότερες βαθμίδες εκπαίδευσης» σημείωσε ο καθηγητής ηλεκτρονικής κ. Δημήτρης Παπαδόπουλος.
Θένια Βασιλειάδου – www.xronos-kozanis.gr