Βήμα σε τοπικούς μουσικούς δίνουν οι «30 καρέκλες»
Οι «30 καρέκλες» είναι ένα πρότζεκτ, το οποίο δίνει το βήμα και την ευκαιρία σε τοπικούς, κατά βάση, καλλιτέχνες να αναδείξουν τη δουλειά και το έργο τους, αλλά και στο φιλόμουσο κοινό της πόλης να απολαύσει υψηλού επιπέδου μουσική με πολύ μεγάλο και πολυποίκιλο πρόγραμμα. Αυτή είναι η δεύτερη σεζόν, καθώς το πρότζεκτ άρχισε πέρυσι τον Σεπτέμβρη, ενώ μέχρι τον Ιούνιο είναι προγραμματισμένες άλλες 40 συναυλίες.
Ο εμπνευστής και δημιουργός της σειράς συναυλιών είναι ο μουσικός Παναγιώτης Δημόπουλος, ο οποίος μιλώντας στον «Χ» ανέφερε πως η μουσική που παρουσιάζεται στις «30 καρέκλες» είναι η πλέον ανοιχτή σε όλους τους ακροατές και πως υπάρχει μια εν δυνάμει μουσική κοινότητα στην περιοχή μας, η οποία όμως δεν είναι συγκροτημένη και δεν έχει έναν χώρο αναφοράς. «Εντοπίζουμε την κοινότητα αυτή, όταν υπάρχει κάποια μετακλητή παράσταση, όταν γίνεται ένα μικρό φεστιβάλ, αλλά δεν υπάρχει ένας ιστός που να κρατάει κοντά τα μέλη της κοινότητας διαρκώς» τόνισε ο ίδιος.
Αυτό που θέλησαν να κάνουν είναι να δημιουργήσουν έναν χώρο, ο οποίος μπορεί να είναι μικρός, αλλά είναι λειτουργικός και συμβολικά ενεργός, με ορίζοντα όχι να θεσμοθετηθεί αλλά να δώσει ένα παράδειγμα σχετικά με το πώς αυτό μπορεί να συμβεί και σε μεγαλύτερη κλίμακα. Λόγω της χωρητικότητας, οι μουσικοί και οι ακροατές έρχονται κοντά, συμμετέχουν και υπάρχει μια ανατροφοδότηση από το κοινό, κάτι που το κάνει λιγότερο απρόσωπο και κρύο και περισσότερο μαγικό και ζεστό. Όλα αυτά δεν συνδέονται μόνο με την ερμηνεία, αλλά και με το πως το παρακολουθεί και το λαμβάνει ο κόσμος, δίνοντας την αίσθηση του 19ου αιώνα ή των αρχών του 20ου αιώνα υπό μια έννοια, όπου ο κόσμος μαζευόταν σε σπίτια ή σε μικρούς χώρους και κοινό και μουσικοί γίνονταν ένα. Φαίνεται και διεθνώς αυτή η ανάγκη για αμεσότητα, καθώς σιγά σιγά συγκροτούνται μικροί χώροι συναυλιών.
«Προσωπική μου φιλοδοξία είναι να πουν οι μουσικοί κάποια στιγμή, πως δεν τους χωράει αυτός ο χώρος, ότι δεν τον έχουν ανάγκη και θα πάνε να κάνουν κάτι μεγαλύτερο κάπου αλλού και εγώ θα είμαι προσκεκλημένος αντί για διοργανωτής» λέει ο Παναγιώτης Δημόπουλος.
Το πρωτότυπο όνομα «30 καρέκλες» αναφέρεται στην αρχική χωρητικότητα του μέρους που δίνονται τα ρεσιτάλ. «Με ενδιαφέρουν οι καρέκλες, γιατί οι παραστατικές τέχνες γίνονται για τους ακροατές. Αν είναι άδειες οι καρέκλες, δεν έχει κανένα νόημα» τόνισε ο κ. Δημόπουλος. Συνέχισε λέγοντας πως ο αριθμός αυτός μπορεί να φαίνεται μικρός, αλλά στην πραγματικότητα δεν είναι, αναφέροντας πως πέρυσι στο σύνολο υπήρχαν 1000 ακροατές, οι οποίοι άκουγαν επί μια ώρα ζωντανή μουσική και πως αυτό δεν είναι κάτι ασήμαντο.
Ρεσιτάλ της Έλενας Τζήκα αυτή την Κυριακή
Η σειρά συναυλιών «30 καρέκλες» συνεχίζεται αυτή την Κυριακή και φιλοξενεί ρεσιτάλ της μονωδού Έλενας Τζήκα, η οποία θα παρουσιάσει τους κύκλους τραγουδιών «Dichterliebe» (ο έρωτας του ποιητή) και «Frauen–Liebe und Leben» του R. Schumann και στο πιάνο θα συνοδεύει ο Μπάμπης Τσινικοσμάογλου. Πρόκειται για ένα σύνολο ποιημάτων, τα οποία έχουν μελοποιηθεί και έχουν κοινό περιεχόμενο.
Η Έλενα Τζήκα ανέφερε πως είναι η πρώτη φορά που θα συνεργαστεί με τον κ. Δημόπουλο και θα συμμετέχει στις «30 καρέκλες», δηλώνοντας πως ανυπομονεί να μοιραστεί με τον κόσμο τη δουλειά που έχουν κάνει και πως οι δύο κύκλοι που επέλεξε να τραγουδήσει είναι από τους αγαπημένους της κύκλους γερμανικών τραγουδιών.
Ο Μπάμπης Τσινικοσμάογλου σημείωσε πως στον πρώτο κύκλο του ρεσιτάλ (ο έρωτας του ποιητή) περιγράφονται τα διάφορα στάδια που περνάει ο ποιητής και οι ιδιαιτέρως καυστικοί σχολιασμοί του, και πως υπάρχει μια ειρωνεία σε κάποια ποιήματα. «Υπάρχει η ειρωνεία, υπάρχει το κωμικό, υπάρχει το δράμα και στο τέλος ο θάνατος. Γενικότερα όμως, είμαστε στον ρομαντισμό» τόνισε ο ίδιος. Στον δεύτερο κύκλο περιγράφεται η πορεία της ζωής μιας ερωτευμένης γυναίκας, το πως ζούνε μαζί και στο τέλος πως τους χωρίζει ο θάνατος. Και οι δύο κύκλοι έχουν σαν κεντρικό θέμα τον έρωτα με τις διάφορες εκφάνσεις που μπορεί να τον συναντήσει κανείς, μέσα από το πρίσμα του ρομαντισμού.
Τέλος, ο κ. Τσινικοσμάογλου ανέφερε πως το μεγάλο κέρδος που προσφέρουν οι «30 καρέκλες» είναι πως πλέον υπάρχει ένας πυρήνας ακροατών, ο οποίος ενδιαφέρεται και ρωτάει για την επόμενη συναυλία. «Υπάρχουν πολλοί σταθεροί ακροατές, οι οποίοι ακούν ένα συντριπτικά μεγάλο ποσοστό του αριθμού συναυλιών και αυτό είναι πολύ σημαντικό, καθώς καλώς ή κακώς στην περιφέρεια δεν υπάρχουν αυτού του είδους οι πυρήνες που ζητούν να γίνει κάτι τέτοιο και αυτό είναι υγιές σε μια κοινότητα. Το θέμα δεν είναι μόνο τι προσφέρουν οι καλλιτέχνες αλλά και τι ζητάει το κοινό» τόνισε ο ίδιος.